24 Mart 2011 Perşembe

Antep Fıstıklı Çikolatalı Kurabiye

      Uzun süredir kurabiye yapmıyordum.Yarında misafirimin gelmesi bahane oldu...Hemencik doğaçlama bi karışım süper oldu eğer hıyır hıyır olan tatları severseniz...Size küçücük bir sır vereyim isterseniz.Bir kaşık portakal reçeli nelere kaadir bi bilseniz.Deneyin kek ve kurabiyeleriniz muhteşem olacak...Kurabiyenin ana maddelerini koyduktan sonra bakarsınız evde ne var...Sonra uyumlu olanları seç ve karıştır...Ben bugünkü kurabiyeme antep fıstığı,kuru kaysı ve damla çikolata koydum...Artık siz ne isterseniz..
.
Malzemeler
200gr oda sıcaklığında beklemiş tereyağı
1 çay bardağı pudra şekeri
Yarım paket kabartmatozu
1 vanilya
1 yemek kaşığı portakal reçeli susuz
1 çay bardağı damla çikolata
1 çay bardağı antep fıstığı içi
4-5 tane doğranmış kuru kayısı
Alabildiği kadar un
Yapılışı
Yağ, pudra şekeri,un,portakal reçeli ve kabartmatozu iyice yoğrulur.Ele yapışmayacak şekilde yumuşak yoğrulur.Çikolata fıstık ve kayısı bir tabağa konolup üzerine biraz un serpiştirilip elinle karıştırılır.Bu karışımı hamura katıp yoğurulur.Sonra hamurdan ceviz kadar parçalar alıp yuvarlanır.Yağlanmış tepsi yada yağlı kağıda dizilir.Önceden ısıtılmış 180-200 arası fırına sürülüp pembeleşmeden alınır.Yanına şöyleeee güzeel bi çay demlenir afiyetle yenir....hımmm bide iyi bi dost....

4 yorum:

  1. Goruntusuyla insani cezbediyor:) ohh yanindada bir fincan kahve harika olmus.Ellerine saglik teyze'cim.

    SEVGILER
    KEVSER

    YanıtlaSil
  2. sagolasin kevsercim...ama o cay...

    YanıtlaSil
  3. Neyse sen onu benim diyet korlugume ver teyze cay ve kahveyi karistiracak kadar kendimden gecmisim:)) sunu itiraf etmeliyimki o fincan takimina bayildim....

    YanıtlaSil
  4. zaten bende o fincani tezhip desenine benzettigim icin almistim...

    YanıtlaSil