20 Mart 2011 Pazar

Paça çorbası

      Paça eskilerin ağzıyla kırığa çıkığa her derde dermandır...Çocuklar çok sevmesede arasıra yapmaya çalışıyorum...Aslında ben paçayı tavukla yada kemikli etle de yapıyorum...Bugünkü tarifimiz ebe ecdattan kalan bildiğimiz paça ama annemin yaptığı şekliyle hazırladım...Aslında kuzu yada keçi paçasıyla yapılsada bizim buralarda dana paçasıyla yapılıyor...Ben annemden gördüğüm şekliyle içine ayrıca kemikli et ekliyorum...Ve bu tür etlerin ağır kokmaması için özellikle haşlarken içine tane karabiber ve kişniş tohumu ekliyorum.Sizde deneyin tavukta olsun ette olsun kokuyu alıyor.Haşladıktan sonra süzüp bu tohumları alıyoruz...

Malzemeler
Kuzu yada keçi paça kullanıyorsak 7-8tane.Dana kullancaksak bir takım yeterli oluyor.
1 tabak kemikli et
3-4 diş sarmsak
1 limon
1 yumurta sarısı
3-4 kaşık un
Biraz tereyağı yada sıvıyağı
Yapılışı
Temizlenmiş paçayı iyice yıkayıp biraz suda bekletilir.Düdüklü tencereye kemikli eti, paçayı ve tane karabiberi koyup üzerini aşacak kadar sıcak su döküp bir buçuk saat kadar kaynatıyoruz.Biraz soğuduktan sonra tencereyi acıp küçük küçük doğrayıp etlerini didikliyoruz.Tekrar ocağa kaynamaya koyarak dövülmüş sarmsağı koyuyoruz.Diğer yandan bir tavada unu yağı koyup iyice kavuruyoruz.Biraz soğuk su ekleyip çırpma teliyle çırparak tencereye ekliyoruz.Limon suyunu ve yumurta sarısını birlikte karıştırıp en sonunda tencereye koyup bir iki taşım kaynıyor.Böylelikle terbiyesinide yapmış oluyoruz.Servis yaparken arzu eden sirke sarmsak ekleyebilir...Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder