29 Mart 2011 Salı

Tavuklu Düğün Çorbası

           
      Kış günlerinde veya hasta olunca şööyle sıcacık anne eli değmiş gibi birşey yemek isterseniz bu çorba öyle bir çorba inanın.Ben bu çorbayı yıllar önce bir arkadaşımdan almıştım...Asıl düğün çorbası boyun etiyle yapılsada o zaman ben bunu düğün çorbası diye almıştım.İster düğün ister tavuk çorbası denilsede muhteşem bir tat...Hatta benim en gözde çorbalarımdandır...

Malzemeler
1 tavuk göğsü
1 su bardağı süt
1 kg yoğurt
1-2 kaşık tereyağı
Tuz,tane karabiber
Yarım limon
1 yumurta
3 kaşık un
Yapılışı
Tavuk,tane karabiber ve tuz kaynatılır.Tavuk piştikten sonra alınıp lif lif didiklenir.Suyun içindeki  karabiberler alınır.Ayrı bir kapta yoğurt,yumurta,süt,un ve limon iyice çırpılır.Didiklenmiş tavukla birlikte bu karışım tenceredeki suyla karıştırarak pişirilir.Kıvamı ayarlanıp tuzuna bakılır.Tavada tereyağı eritilip üzerine dökülür.Sıcak servis yapılır...Afiyetler olsuun ...Şifa olsunn...




                 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder