8 Haziran 2011 Çarşamba

Sebzeli Pizza

    Bugün çok hafif şarküteri ürünsüz bir pizza yaptım...Arkadaşlar beğendi zannedersem...Ben diette olduğum için yemesemde güzel görünüyordu...Pizza yapımında en önemlisi hamuru...İnce olmalı...Üst malzeme bol olmalı...Birde gizli kahramanı görünmez sosu...Bunlar tamamsa gerisi tamamdır.İster domatesli kaşarlı , ister karışık sucuk salam artık o anki ruh haline göre ne yaparsan...Ben pizza yapmayı çok seviyorum...Bugünde bol sebze kullandım...Tabi birde iyi kalite kaşar da önemli bir faktordür...Haydi mutfağa hanımlar yada beyler artık kim isterse....


MALZEMELER  ( HAMUR İÇİN )

( 25-30 cm lik iki pizza için )
  1. 1 çay bardağı süt 
  2. 1 çay bardağı sıvıyağ
  3. 2 tatlı kaşığı kurumaya
  4. 2 tatlı kaşığı şeker
  5. 1-2 tatlı kaşığı tuz
  6. 1 çay bardağı su
  7. Alabildiği kadar un
SOS İÇİN MALZEME

  1. 1 yemek kaşığı ketçap ( eğer yoksa domates salçası )
  2. 1 yemek kaşığı yoğurt
  3. 2 yemek kaşığı sıvıyağ
  4. Kekik ve karabiber 
ÜST MALZEME

  1. 2 tane orta boy kabak
  2. 2 tane orta boy patlıcan
  3. 2 tane yeşil dolma biber 
  4. 2 tane kırmızı közlenmiş biber
  5. Yarım kilo mantar
  6. Bir tabak kaşar rendesi
  7. 2-3 tane domates
  8. Biraz sıvıyağ 
YAPILIŞI

  • Kurumaya , şeker ve su beş dakika bekletilip diğer malzemeler karıştırılıp hamur yapılır.Kulak memesi yumuşaklığında olmalı.
  • Üzeri  kapatılıp bir saat kadar dinlendirilir.
  • Mantar ince ince doğranıp geniş bir tavaya alınıp biraz sıvıyağla karıştıra karıştıra ağzı açık bir şekilde kavrulur.
  • Mantarlar bir tabağa alınıp aynı tavaya kabak ve patlıcan ay şeklinde doğranıp konulur.
  • Halka doğranmış yeşil biberler eklenir.
  • Suyunu salmaması için yüksek ateşte karıştırarak kavrulur.
  • Köz biber ince doğranır.
  • Hamur ikiye ayrılıp yuvarlak tepsi yada ben tart kalıbı kullandım açılıp yayılır.
  • Üzerine sos karıştırarak sürülür.
  • Kaşarın bir kısmı serpilir.
  • Mantarlar , kabak , patlıcan , biberler sırayla dizilir.
  • Kabuğu soyulmuş domatesler halka halka doğranıp üzerine dizilir.
  • En üste kalan kaşarlar serpilir.
  • El ile biraz bastırılır ki malzeme birbirini tutsun.
  • Tepside bu şekilde yarım saat dinlenir. 
  • Sıcak fırına sürülür. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder