1 Haziran 2011 Çarşamba

Tarhana ( kışlık )

    Ben egenin tarhanalarını çok seviyorum...Zannedersem kışın sıcacık sevmeyeniniz de yoktur...Bizim yöre olarak bu şekilde tarhanamız olmadığı için şimdi kilometrelerce uzakta olan arkadaşım sümeyradan almıştım zamanında...Artık güzün yapıp bir kenara koyuyorum...Yiyenler de çok beğeniyorlar... Şimdilik geçen yıl ki tarhanamı koyuyorum çünkü yenisinin daha zamanı gelmedi...



MALZEMELER


  1. 1 kg kırmızı salça biber
  2. 1 baş sarımsak
  3. 1 kilogram süzme yoğurt
  4. 3 baş soğan
  5. 1 çay kaşığı maya
  6. Tuz ,karabiber ve istenirse acı biber ( taze )
  7. 2-3 bağ maydanoz
  8. 2-3 bağ nane
  9. 3 kg un 
YAPILIŞI

  • Biberleri düdüklüde susuz haşlanır.
  • Bütün malzemeler küçük küçük doğranır.
  • Malzemeler hamur haline getirilir.
  • Kapalı bir kaba koyarak 6-7 gün hergün yoğrulur.
  • Yedinci gün temiz bir beze güneşe kaşık kaşık alıp köfte gibi serilir.
  • Her gün hamurları kontrol edip çevrilir.
  • Bu şekilde 10-15 gün güneşte kalır.
  • Kuruyunca kalburdan geçirilir veya robottan geçirilir.
  • Kuru bir kavanoza konulup ağzı iyice kapatılır.
Kışın pişirmeden yarım saat önce ılık suya ıslatılıp kaynatılır varsa etsuyu eklenir.Üzerine tereyağı nane servis yapılır.



2 yorum:

  1. aaaa bu kadar kolaymıymış tarhana yapımı.
    not ettim.
    Elinie sağlık.

    Şaşırmış anne Çiğdem

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler...Evet zor değil ama uğraşmak ister günlerce gözün üzerinde olacaak ama en güzeli tabiki evde yapılanı değiyor yaptığına...

    YanıtlaSil