16 Kasım 2011 Çarşamba

Havuçlu Kabaklı Salata

    Bugün biraz sebzeli birşeyler yapmak istedim arkadaşlarıma hem kendimde yiyebileyim diyetik olsun dedim.Kabak salatası çok hafif ve lezzetli oluyor .Aslında bir kaç tane kabaklı salatam var birini yayınlayım ilerde diğerlerinide yaparım inşaallah...Ben bugün tek tek yıldız silikon kalıpla çıkardım ama isterseniz porsiyonluk yerine büyük kalıp ta kullanılabilinir...



MALZEMELER

  1. 3-4 tane yeşil kabak
  2. 4-5 tane havuç
  3. 2 yemek kaşığı sızma zeytinyağı
  4. 1 su bardağı  kadar yoğurt ( katı olacak )
  5. 1-2 yemek kaşığı mayonez
  6. 2 diş sarımsak
  7. Ceviz
  8. Dereotu
  9. Tuz
YAPILIŞI

  • Kabak ve havuç ayrı ayrı rendenin iri tarafından rendelenir.
  • Ayrı tavalarda ağzı açık olarak 1 er kaşık zeytinyağı ve tuzla kavrulur. ( karıştırılarak )
  • Soğutulur.
  • Ayrı bir kapta mayonez , yoğurt , sarımsak ve tuz iyice çırpılır.
  • Ben tek tek kalıplara yerleştirsemde isteğe göre büyük bir kalıbın içine streç yayılarak önce kabak sonra havuç konularak el ile biraz sıkıştırılır.
  • Servis tabağına ters çevrilerek üzerine yoğurt karışımı dökülür.
  • Kıyılmış dereotu ve cevizle süslenir.
  • Afiyet olsun...

2 yorum:

  1. anneciğim günlerde çok yapardı.bende sıklıkla yapıyorum ama eşim sevmiyor tek başıma paylaşımcı olmadan yemenin zevkindeyim :) kabak ve havucu hep ayrı ayrı yapmıştım mutlaka böylede deneyeceğim ellerineze sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için çok teşekkür ederim...Evet evde herkesin sevdiği şeyler yapılınca daha güzel oluyor...Deneyin severseniz bizimle paylaşırsınız...Selam ve sevgilerimle...

      Sil