16 Kasım 2011 Çarşamba

Tahinli Palmiye Kurabiye

  Birkaç gün önce alakası olmayan bir şey ararken karşıma adı palmier olan kurabiye şekillerinin olduğu  yabancı bir sayfa çıktı.Anlamasam da gözüme güzel göründü hemen bir araştırma yaptım...Ve buldum palmiye kurabiyesi Fransız kökenli çıtır bir şey.Hani marketlerde teneke kutular da bisküiler olur ya İtalya ve Fransa kökenli onlar da gördüğümü hatırladım...Tarifteki palmiye tereyağını sürdükten sonra bol şeker ve tarçın dı ama benim ruh halime tarçın değil tahin kullanmamı dedi...Uyguladım güzel oldu denemenizi tavsiye ederim.İsterseniz tarçınlı da deneyebilirsiniz...



MALZEMELER ( 1 tepsi için )


  1. 4 yaprak milföy
  2. 1 çay bardağı toz şeker
  3. 2 kaşık tereyağı
  4. 2 kaşık tahin

YAPILIŞI

  • Tereyağını eritip tahin eklenir.
  • Milföyeler merdaneyle iki kat büyüyene kadar yukarı doğru açılır. ( iki milföy yan yana yapışık haldeyken )
  • Soğuyan tereyağından fırça yardımıyla her tarafına sürülür.
  • Üzerine bolca şeker atılır.
  • Ters çevirerek aynı yağ sürme işlemini ters tarafına da yapılır.
  • Resimde ki gibi önce  içe doğru katlanır.

  • Sonra tekrar katlanır.
  • Tekrardan iki ucu üst üste olacak şekilde bir daha katlanır.
  • Yaklaşık birer cm lik enlilikte kesilir.
  • Alıp kalp gibi alt tarafını elinle sıkıştırarak tepsiye konulur.
  • Tepsiye biraz aralıklı dizerek ( çünkü pişince ayrılıyor ) önceden ısınmış 200 dercelik fırında kızarıp çıtır çıtır olana kadar pişirilir.
  • Arzu ederseniz tahin yerine yağ ve tarçın fındıklı fıstıklı veya çikolatalı da pek ala güzel olacaktır.
  • Kolay gelsin hanımlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder