28 Aralık 2011 Çarşamba

Biberli Ekmek

   Bizim oralarda Adana da ani misafirler eksik olmaz ...Peki aniden gelene  neler yapılır dersiniz . Hemen fırından bir ekmek hamuru alarak soğanlı iç harç hazırlanarak pişirilir . Mis gibi poğaçalar yapılır o hamurla  . Biberli ekmekler ister tek tek pizza gibi istersen tepsiye yayılarak yapılır. Benim yaptığım gibi üzeri kapalı olmaz ama ben zaman la geliştirerek üzerini kapatarak iç harcını biraz değiştirdim . Şimdi hülyaca olanın tarifini paylaşmak istiyorum.



MALZEMELER  ( HAMUR İÇİN )



  1. 1 çay bardağı süt
  2. 1 çay bardağı sıvıyağ
  3. 2 çay bardağı su
  4. 2 yemek kaşığı şeker
  5. 2 tatlı kaşığı tuz
  6. 3 tatlı kaşığı toz maya
  7. Alabildiği kadar un
İÇ HARCI İÇİN MALZEME

  1. 1 çay bardağı kadar sıvıyağ ( belki biraz daha fazla )
  2. 5-6 tane soğan
  3. 100-150 gr kadar kıyma
  4. 3 yemek kaşığı kavrulmuş susam
  5. 2 yemek kaşığı pulbiber
  6. Biraz karabiber ve tuz
Üzeri için yumurta sarısı ve susam

YAPILIŞI

  1. Hamur malzemesi karıştırılarak normal yumuşaklıkta bir hamur elde edilir . ( ben robotta yoğuruyorum )
  2. Hamur bir yerde bir saat kadar dinlendirilir.
  3. Soğan ince kıyılarak sıvıyağla birlikte kavrulur.
  4. İçine kıyma konulurak kavrulmaya devam edilir.
  5. Ocağın altı kapatılınca bolca pulbiber ve susam eklenir.
  6. Hamurdan bir avuç dolusu bir beze alarak diğer hamur yağlanmış fırın tepsisine yayılır . ( pizza hamurunun iki kat kalınlığında )
  7. İç harç ılımış bir şekilde hamurun üzerine eşit  olarak yayılır.


  • Önceden ayırdığımız küçük bezeyi açarak üzerine kapatılır.
  • Oda sıcaklığında bir saat tepsi mayası için bekletilir.
  • Üzerine yumurta sarısı bir kaşık sıvıyağ ve susam serpilir.
  • Fırından çıkan tepsinin üzerine sofra bezi kapatarak yarım saat kadar dinlendirilir .
  • Bıçakla keserek ılık servis yapılır.
  • Pamuk gibi olan biberli ekmeğinizi  emin olun bir yiyen üç daha yiyecektir .
  • Afiyetler olsun şifa olsun efendim ...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder