2 Aralık 2011 Cuma

Çorbalı Tavuk

   Çorbalı tavuk ta nedir demeyin yani hazır kremalı mantar çorbasıyla yapıldığı için bu adı almıştır.Bu tarifi yazın kız kardeşim Eminem den almıştım.Galiba o zaman can kulağıyla dinlemedim ki ne zaman yapmaya kalksam hatırlayamadım.Bugün sabahın nurunda arayarak  ameliyathaneye  girmeden yakaladım ve aldım tarifi.Bugün yapmaya karar verdim ya artık yapacağım.Tabi o telaşla neyin ne kadar kullanılacağını alamasam da deneyerek bulup yaptım şükür.Yapımı çok kolay ve hafif  mutlaka deneyin bence... Çekirdek aile olduğumuz için ben  malzemenin yarısıyla tek tek kaplarda yaptım.Siz ne kadar neyde yapacağınıza karar verirsiniz artık.





MALZEMELER ( 7-8 kişilik )


  1. 1 kg tavuk göğsü yada derisiz ve kemiksiz herhangi bir bölümü
  2. 2 paket hazır kremalı mantar çorbası
  3. 1 paket krema ( 200 gr )
  4. 1 tabak rende kaşar
  5. 2 kabak
  6. 2 orta boy havuç
YAPILIŞI

  • Tavuk kuşbaşı doğranır.
  • Hazır çorba tavuğun üzerine dökülerek iyice yedirilerek karıştırılır.
  • Kabak  rendelenir.
  • Tuz atılarak suyu iyice sıkılır.
  • Havuç rendelenir.
  • Fırın kabı yağlanarak kabak ve havuç karıştırılarak alta taban olarak yayılır.
  • Çorba tozunda bekleyen tavuğa krema da eklenerek karıştırılır.
  • Fırın kabının içindeki sebzelerin üzerine yayılır.
  • Önceden ısıtılmış fırına sürülür.
  • Üzeri kızarınca kaşar serpilip beş dakika daha fırın da bekletilir.
  • Kaşar eriyince servis yapılır.
  • Afiyetler olsun. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder