14 Aralık 2011 Çarşamba

Lavaş Çanağında Tavuk

  Bugün buzluktan tavuğu çıkarırken ne yapacağım konusunda bir fikrim yoktu . Sonra bu geldi aklıma denedim çok güzel oldu tavsiye ederim...



MALZEMELER ( 4 kişilik )

  1. 600-700 gr kadar derisiz kemiksiz tavuk eti ( ben göğüs kullandım )
  2. 2 kaşık terayağı veya sıvı da olabilir .
  3. 2-3 tane yeşil biber
  4. 1 tane kırmızı salçalık biber ( ben közlenmiş kullandım )
  5. 2 domates
  6. Kekik , karabiber , pulbiber , köri ve tuz ( bunlardan arzu etmediklerinizi kullanmazsınız )
  7. 4 tane lavaş ( bu Azerbaycan için ) Türkiye içinse 1 yufka diyebiliriz .
YAPILIŞI

  • Yufka yayılır.
  • Üzerine kase konularak kaseden bir parmak kadar büyükce kesilir .

  •  Eğer Türkiye yufkası kullanıyorsak her çanak için iki kat yufka keselim ama eğer Azerbaycan daki lavaş ise tek kat yeterli olacaktır.
  • Eğer kaseniz benim tabaklarım kadar genişse tabağın iç tarafına yerleştirilir  yok eğer küçükse dış yüzeyine yağlayarak yerleştirilir . ( normal yufka iki kat olacağı için  iki yufkanın arası da yağlanır )
  • Ben iç kısmını yağlayıp yapıştırdığım için tabağı  düz olarak kullandım  eğer dışına kullanılacaksa kase ters çevrilerek yağlanır . 
  • Önceden ısıtılımış 200 derecede çanaklar kızarıp çıtır olana kadar tutulur.
  • Sonra kaselerden çıkararak soğutulur.

Tavuğun Yapılışı

  • Tavuk küp şeklinde doğranır.
  • Tavaya  yağ konularak tavuklar eklenir .
  • Kapağını kapatmadan arasıra karıştırarak harlı ateşte kavrulur.
  • Tavuk suyunu çekip kızarınca ayıklanmış iri doğranmış biber eklenir .
  • Bir iki karıştırdıktan sonra domates ve baharatları eklenir.
  • Domates eklenince çok kavrulmaz suyunu çekince ocak kapatılır.
  • Kaselere paylaştırarak servis yapılır .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder