3 Ocak 2012 Salı

Nokul

 Türkiye nin bir çok yöresinde yapılmakta olan nokulun  tatlısı , tuzlusu , haşhaşlısı  bir çok çeşidi bulunuyor . Benim yaptığım bu şekliyle zannedersem Sinop yöresine ait . Genelde kıymalı yapsam da bugün kıymalı ve ıspanaklı yaptım . Seçim size kalmış ...



MALZEMELER ( hamur için )


  1. 1 çay bardağı süt
  2. 1 çay bardağı sıvı yağ
  3. 2 çay bardağı su
  4. 2 yemek kaşığı şeker
  5. 3 tatlı kaşığı toz maya
  6. 2 tatlı kaşığı tuz
  7. Alabildiği kadar un
İÇ HARCI İÇİN

  1. 300-400 gr kadar kıyma
  2. 3-4 soğan
  3. 2-3 kaşık tereyağı veya sıvı yağ
  4. 4-5 bağ ıspanak ( bu Azerbaycan için Türkiye nin bir destesi )
  5. Üzeri için yumurta sarısı ve sıvı yağ
Karabiber ve pulbiber

YAPILIŞI

  • Hamur normal yumuşaklıkta yoğrularak bir saat kadar dinlendirilir.
  • Kıyma suyunu salıp çekene kadar kavrulur.
  • Yağ ve  ince doğranmış soğan eklenir.
  • Kavrulduktan sonra baharat ve tuzu atılır.
  • Ispanak yıkandıktan sonra iyice kuruyunca ince doğranır.
  • Kavrulan kıyma üzerine sıcakken dökülerek karıştırılır.
  • Hamur iki parçaya ayrılır.
  • Merdane yardımıyla açılır.( mantı hamurundan kalın )
  • Hazırladığımız harcı ( hangi harcı isterseniz ) açılan hamura yayılır.
  • Büyük bir rulo yapılır.
  • Yapılan rulo iki parçaya kesilir ( tepsiye sığarsa kesmeden de konulabilir )
  • İkinci yufkada aynı açılıp kesilir.
  • Fırın tepsisinde yaklaşık bir saat kadar bekletilir .
  • Üzerine sıvı yağlı yumurta sarısı sürülür.
  • Önceden ısıtılmış 180-200 derece arası fırında üzeri kızarana kadar pişirilir.
  • Pişer pişmez hemen üzerine bir bez kapatarak 15 dakika kadar bekletilir .
  • İki - üç parmak enliliğin de kesilerek servis yapılır.
  • Yumuşacık olan hamurlarınızı yaptığınız için pişman olmayacaksınız.
  • Afiyet olsun...

4 yorum:

  1. Ben bunu bir yerden hatırlıyorum:) Pişerken fırının başında beklemiştim ve çıkar çıkmaz ağzım yana yana yemiştim:) hala tadı damağımda. Gece gece tariflere bakarken karnım acıktı ya ama olmaz kiiiii:(

    YanıtlaSil
  2. Aslinda tarifi yayınlarken aklıma sen gelmedin desem yalan olur. Hamileyken bende yiyip tarif alıp gece gece denemen tutturamayıp bir daha denemen .Kendi kendime dedim dur bakayım Deyyan hatırlayacakmı bu tarifi.

    YanıtlaSil
  3. uffff çok güzel görünüyor, eminim tadı da öyledir.ilk fırsatta deneyeceğim. dün çikolatalı ıslak kek tarifinizi denedim süper oldu. işyerindeki arkadaşlarıma getirdim bayıldılar. teşekkürler tarifler için.

    YanıtlaSil
  4. Teşekkürler utermeal ...Beğenmenize sevindim . Selam ve sevgilerimle...

    YanıtlaSil