23 Şubat 2012 Perşembe

Amerikan Salatası

   Amerikan salatası veya Rus salatası arasındaki farkı hep merak etmişimdir. Kimi o ismi kullanıyor kimi de diğeri ama aynı salata diye düşünürdüm. Aslı öyle olmadığını Azerbaycan' a gelince öğrendim. Rus salata çeşitleri burada bolca yapılmaktadır. Staliçni diye bir salata var yani orjinal Rus salatası o. Arada ki fark nedir derseniz ? Amerikan salatası bolca mayonezli daha katı oluyor. Rus salatasındaki malzemeler biraz daha farklı . İçinde yumurta var . Ana maddesi semetan denilen süzme yoğurt ve labne arası şey. Yapımı biraz daha farklı .İlerde onuda paylaşınca sanırım daha anlaşılır olur.



MALZEMELER


  1. 2-3 tane patates
  2. 2-3 tane havuç ( orta )
  3. 400-500 gr lık bir kavanoz mayonez
  4. 2-3 yemek kaşığı semetan veya süzme yoğurt ( daha hafiflemesi için ben ekliyorum aslında kullanılmıyor  )
  5. 1 limon suyu
  6. 1 çay bardağı kadar mısır ( arzu edilirse )
  7. 1 su bardağı kadar bezelye
  8. 1 su bardağı kadar küp doğranmış salatalık turşusu
  9. Yarım demet ince kıyılmış dereotu ( arzu edilirse )
  10. Tuz ve istenirse sosis ( ben kullanmadım )
YAPILIŞI

  • Patates ve havuçlar ayrı ayrı üzerine tuz atarak haşlanır. ( ben küp doğrayarak buhar makinesinde haşladım )
  • Soğuyunca küp doğranır.
  • Tuz ve limon suyunu sıkarak patates ve havucun üzerine dökerek karıştırıp 10-15 bekletilir. ( lezzetinin sırrı bunda )
  • Diğer malzemeleri karıştırarak bakılır.
  • Birazda durunca mayonezini çekeceğini hesap ederek ayarlanır.
  • İster et yemeklerinin yanına isterseniz salata olarak beş çayına sunabilirsiniz.
  • Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder