7 Şubat 2012 Salı

Zeytinyağlı Pırasa ( portakal suyuyla )

    Kış günlerinde yapılabilecek güzel bir zeytinyağlı yemek. Her ne kadar evde o kadar  sevilmese de ben yapmasını da tadını da severim . Birde portakal suyuyla yaptım desem kimse yemeyeceği için sizde benim gibi yapıp limonmuş gibi davranabilirsiniz...




MALZEMELER


  1. Yarım kilo pırasa
  2. 2 orta boy soğan
  3. 2 orta boy havuç
  4. 1 portakal suyu
  5. 1 Türk kahve fincanı dolmalık pirinç
  6. Yarım limon suyu
  7. Yarım çay bardağından biraz fazla sızma zeytinyağı
  8. 1 tatlı kaşığı tuz
  9. 1 tatlı kaşığı şeker
  10. Karabiber

YAPILIŞI

  • Pirinç ılık tuzlu suya ıslanır.
  • Soğan yarım halka şeklinde doğranır.
  • Havuç halka halka doğranır.
  • Zeytinyağıyla birlikte tencereye havuç ve soğan konularak kavrulur.
  • Pırasa ayıklanarak doğranır.
  • Soğanın üzerine koyarak ara sıra karıştırarak kavrulur.
  • Kapağını kapatarak 5-10 dakika pişirilir.
  • Tencereye portakal suyu, limonsuyu, şeker, tuz ve pirinç eklenir.
  • Yaklaşık 1 buçuk su bardağı sıcak su eklenir.
  • Ocağın  altı kısık ateşte malzemeler yumuşayana kadar pişirilir.
  • Ocağı kapatıp soğuyana kadar kapağı açılmaz.
  • Soğuk olarak servis yapılır.
  • Arzu edilirse yerken limon sıkılabilir.
  • Afiyet bal şeker olsun efendim...

2 yorum:

  1. merhabalar:)
    ne hoş ne cici bir sayfa bu böyle.)
    sıcacık samimi ve içten..
    kutlarım sizi..
    seve seve izleyiciniz oldum hemen.
    bende sizi bekliyorum sayfama..
    gönül dolusu muhabbetle...

    YanıtlaSil
  2. Merhabaa...Birtutamkekik, hoş geldiniz safalar getirdiniz.Güzel görüşünüz için çok teşekkür ederim.Hemen ziyareti iade yapacağım.Yine beklerim sevgilerimle ...

    YanıtlaSil