3 Nisan 2012 Salı

Damla Çikolatalı Kurabiye

     İki gündür günüm pek yoğun geçse de bir şeyler yapma arzusu ağır bastığı için bir sebepler çıkararak illede yapıyorum...Çok sık ve kolayca yaptığım damla çikolatayla kurabiye.Üzerilerine draje çikolata koydum.Arzu ederseniz koyarsınız yoksa olmaya da bilir.Bazen de damla çikolataları kurabiye hamurlarını yuvarladıktan sonra üzerilerine batırıyorum.Bugün işim acele olduğu için hamuruna kattım yine tercih sizin...



MALZEMELER


  1. 250 gr tereyağı
  2. 1 su bardağı pudra şekeri
  3. 1çay bardağı mısır nişastası
  4. 1 kabartma tozu
  5. 1 vanilya
  6. 1 su bardağı damla çikolata
  7. Kurabiye sayısınca çikolatalı draje ( benim ki içi fındıklıydı )
  8. 1 yumurta
  9. Alabildiği kadar un 
YAPILIŞI

  • Tereyağı oda sıcaklığında bekletilir.
  • Çikolatalar hariç bütün malzemeler ele yapışmayan yumuşak bir hamur yapılır.
  • Hamur olduktan sonra damla çikolata eklenerek iyice karıştırıp yoğrulur.
  • On dakika kadar buzdolabında dinlendirilir.
  • Hamurdan arzu ettiğin büyüklükte alınarak yuvarlanır.
  • İsterseniz şekilsiz gelişi güzel de koparılabilir.
  • Ortalarına drajeler batırılır.
  • Önceden ısıtılmış 180-200 derecelik fırında üzeri kızarmadan alınır.
  • Soğuyunca servis yapılabilir.
  • Ağzı kapalı bir kapta uzun süre tazeliğini muhafaza eder. 

2 yorum:

  1. ellerinize sağlık... çok leziz görünüyorlar: ) ben de beklerim bloguma... sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler Yasemin.Size uğradım geldim.Senin de ellerine sağlık herkese tavsiye ederim ;)

    YanıtlaSil