7 Kasım 2012 Çarşamba

Kuru Meyveli- Yulaflı Kurabiye

     Hani şu Amerikan filmlerinde adam gelip bar sandalye şeklinde olan sandalyeyi çeker.Oradan kocaman kurabiye kavanozunun içine eline daldırarak kurabiyeyi alıp bir lokmada ağzına yuvarlar...( bir yandan da lanet kelimeleri savurur) Benim dikkatimi çeken şey ise kurabiyeler ;) ... genelde yulaflı olması...Hani şunu bir gün denesem deyip duruyordum...Epey bir zamandır yulaflı kurabiyeler neyle yapılır diye göz gezdiriyordum...Derken baktım ana madde esmer şeker, yulaf ve diğerleri muhtelif şeyler...Bende kendimce deneme yaparak bu kurabiyeyi elde etmiş oldum...Hani güzel de oldu ...Hemen paylaşıyorum...



MALZEMELER


  1. 1 yumurta
  2. 2 su bardağı un
  3. 1 çay bardağı damla çikolata
  4. 1 çay bardağı sarı kuru üzüm
  5. 8 tane ince doğranmış kuru kayısı
  6. 2 çay bardağı iri çekilmiş fındık
  7. 1 buçuk su bardağı yulaf ( Azerbaycan da gerkules)
  8. 1 su bardağından iki parmak eksik esmer şeker( ben önce 1 bardak koydum şekeri biraz fazla oldu)
  9. 1 tatlı kaşığı karbonat
  10. 1 vanilya
  11. 200 gr tereyağı
  12. 1 çimdik tuz
YAPILIŞI



  • Fındık tavaya konularak hafif kavrulur.Sonra soğutulur.( tahta kaşıkla karıştırarak)
  • Oda sıcaklığındaki tereyağıyla esmer şeker mikserle krem haline gelene kadar çırpılır.
  • Yumurta eklenerek çırpılır.
  • Yulaf,karbonat,un ve vanilya eklenerek yorulur.
  • Diğer malzemeler eklenerek hamur haline getirilir.



  • Yağlı kağıt serili tepsiye hamurdan ceviz kadar alarak yuvarlayıp konulur.( hafif üzerileri yassıltılır)



  • Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 20 dakika bekletilir.
  • Fırından çıkan kurabiyeler hafif yumuşak olsa da soğuyunca geri sertleşecektir.( ben bu aşamada fırın telinin üzerine kurabiyeleri alarak daha çabuk soğumasını sağladım)
  • Hazırlamış olduğum bu malzemeden 37 kurabiye çıktı.Siz isterseniz arzuya göre içindeki malzemeleri azaltabilirsiniz( üzüm veya kayısı veya çikolatadan birini)
  • Soğuyunca kapalı bir kutuda saklayabilirsiniz.
  • İçinde gayet sağlıklı yiyecekler olan kurabiyelerimiz hazııırr...
  • Afiyet olsun..Bal şeker olsun...

2 yorum:

  1. canım benim çayı demle geliyorum :)))
    harika görünüyor...
    ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Çayım hazır bile gel hadi şirinem...Teşekkürler,sağolasın...

    YanıtlaSil