12 Aralık 2012 Çarşamba

Kıtır Ekmekli Domates Çorbası

         Bazen en sık yapılan şeylerin  blogda paylaşmayıp unuttuğumu fark ettim. Can dostumun bana domates çorbası tarifi sormasıyla hemen sıcacık pişirip sunuyorum...Üzerinde de çıtır çıtır ekmeklerle soğuğun başladığı şu günler de içinizi sıcacık etsin.Daha önceki paylaşımlarım da sütlü domates çorbası paylaşsam da en sade en hafif haliyle tekrar paylaşıyorum... Hanımlar, beyler haydi mutfağa...



MALZEMELER


  1. 5 tane olgun, kırmızı, orta boy domates ( mümkünse organik olsun)
  2. 2 yemek kaşığı tereyağı
  3. 2 yemek kaşığı un
  4. 2 yemek kaşığı domates salçası
  5. 1 litre su ( yarısı et suyu veya tablette olabilir)
  6. Üzerine atmak için rende kaşar
  7. 3 dilim üzerine tereyağı sürülmüş çavdar ekmeği
YAPILIŞI

  • Tereyağı ocağa konularak eritilir.
  • Un eklenip pembeleşene kadar kavrulur.
  • Salça eklenip biraz daha kavrulur.
  • Kabuğu soyulup rendelenen domatesler eklenir.
  • 2 su bardağı soğuk konularak el blenderiyle çırpılır.
  • Kalan sıcak su ve et suyu eklenerek karıştırarak kaynatılır.
  • Belirtilen miktar suyun hepsi birden eklenmeden yavaşça ihtiyaç oldukça eklenir.
  • Yani koyuluğu isteğe göre ayarlanır.
  • Çorba hazıııır...
  • Ekmekler küp küp doğranarak tepsiye konulur. ( ben çavdar kullandım arzuya göre hangi ekmek isterseniz olur)
  • 200 derecelik fırına konulup ara sıra karıştırarak kıtırlaştırılır.
  • Çorbalar sıcakken kaselere konulup arzuya göre kaşar ve kıtır ekmekle servis yapılır.
  • Afiyet olsun...

4 yorum:

  1. Elinize sağlık, süper gözüküyor kızarmış ekmeklerle. Ben yazın dondurduğum domates sularında kullanıyorum yaparken tabi domates de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim İlhan bey.En güzeli tabi mevsimindeki kıpkırmızı domateslerle yapılanı.Buranın hala çok güzel yerli domatesleri var bende onları kullandım.Selamlar...

      Sil
  2. Canim eline saglik olsun..
    Afiyet bal seker olsun. Elinden buguzel lezzetleri yemedim. Insallah bu yaz gelirsem orda olursaniz tatmak isterim bu lezzetlerden..
    Opdum cook herkese selamlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Samire .Beklerim Bakü'geldiğinizde...Ve tadarsın inşaallah hülyalı lezzetlerimden...Amerika'ya bol bol selamlar sevgilerimle...

      Sil