25 Şubat 2013 Pazartesi

İncir Uyutması

     Hepimizin de bildiği gibi incir çok lezzetli bir o kadar da şifalı bir gıdadır...Yeri gelir diyet yapanlar da abartmamak şartıyla yiyebileceği kadar hafif ve şekersiz bir tatlı...Kökeni ta saray mutfağına kadar gitse de halan unutulmayıp Anadolu'nun bir çok ilinde yapılmaktadır...Yapımı tıpkı yoğurt mayalar gibi yapılır...Önceleri dibekle dövülerek incir çekirdeklerini ezip yapılsa da şimdi bu işlem el blendriyle gayet pratik hale getirilmiştir...Bu incir nasıl da uyurmuş?... diyorsanız hemen buyurun yapımına...



MALZEMELER



  1. 15 tane rengi şeffaf,açık renkli,yumuşak kuru incir ( 200 gr)
  2. 1 litre süt (5 su bardağı)
  3. 1 çay bardağı toz şeker ( daha hafif tatları severseniz şekere ihtiyaç olmuyor)
  4. Üzerini süslemek için ceviz,tarçın,fındık,fıstık vb...
YAPILIŞI


  • İncir yıkanıp küçük,küçük doğranır.
  • Üzerini kapatacak şekilde sıcak su konularak 10-15 dakika bekletilir.
  • Süt el dayanacak sıcaklığa gelene kadar ısıtılır.
  • Yumuşamış olan incirler süzülerek süte eklenir.
  • El blenderiyle 1-2 dakika parçalanır. ( içinde incirler biraz kalmalı ki dişe gelesi olsun)
  • Küçük kaselere BEKLETMEDEN hemen paylaştırılarak üzeri tıpkı yoğurt mayalar gibi kapatılıp örtülür yada benim yaptığım gibi bir tepsiye dizerek ISINMAMIŞ haliyle fırının içine konulur.
  • Fırına dizilen kaselerin üzerini kapatmaya gerek yoktur.(ben yoğurdu da bu şekilde mayalarım)
  • Yaklaşık 3-4 saat incirler uyumaya bırakılır.
  • Yoğurt gibi mayalanan tatlıları alıp dolapta bir gece beklettikten sonra süsleyerek servis yapılır.
  • Gayet sağlıklı tatlılarımız nasıl görünüyor?
  • Afiyetler olsun efendim... ;)

13 yorum:

  1. Uyutma güzel de tabak daha güzel yahu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten laf aramızda uyutma bahane;) asıl size yeni tabağımı göstermekti ;)))

      Sil
  2. Bunlar nasıl şeyler böyle sunum harika,lezzet harika ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenine çok mutlu oldum hatice...Sevgiler ;)

      Sil
  3. elinize sağlık.. ben de deneyeceğim bu tarifi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, umarım yapınca memnun kalırsınız.Selamlar...

      Sil
  4. ben de tabağa bayıldım güle güle kullan yenge.fırın kendi ısısında mı oluyor yoksa az da olsa ısıtılıyor mu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Rabia'cım...Fırın yanmıyor öylesine konuluyor.Aynen yoğurdu da bu şekilde mayalıyorum gayet güzel oluyor...

      Sil
  5. Çok ilginç bir tatlı ilk kez rastlıyorum..Tadını çok merak ettim şimdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla incir severseniz hiç kaçırmayın derim hemen yapın...İnciri ağızda çiğnediğinizi düşünün onun daha laytlaşmış hali tarif etmem gerekirse ;)Teşekkürler Ayşegül...

      Sil
  6. hulya hanim yedikten sonra yorum yazacagim ..simdiden ellerine saglik....ayse menekse

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Desene size inciri uyutmam farz-ı ayn oldu ;) yorumun için teşekkürler.Selamlar ve sevgiler...

      Sil
  7. En kolay tatlı da desek yalan olmaz ;) Aslında orjinalinde olmasa da ben de daha sonraki yapımlarda vanilya kullandım.Aynen dediğiniz gibi daha hoş bir tadı oldu...Yorumunuz için teşekkürler...

    YanıtlaSil