28 Mart 2013 Perşembe

Çikolatalı Turta

       Atalarımız  ''Alet işler,el övünür'' demişler...Çok da doğru demişler.Mutfakta kap,kaşık,kalıp falan filan ne kadar güzel ve kaliteliyse ortaya çıkarılan ürünler de o denli güzel olacaktır.Uzun zamandır üzeri hafif çukur olan özel turta kalıbına bakınıyordum.Nihayet kendi zevkime uygun alet edevat satan bir dükkan buldum.Son derece kaliteli mutfak eşyaları var.Reklam gibi oldu ama napalım ;) Scandinavianhouse'den bahsediyordum.Önünden geçerken mutlaka bir parça bir şey almadan geçemez oldum.Son aşkım da bu turta kalıbı oldu.Kalıba göre hemencik bir şeyler yapmak gerektiği için bu sevimli,lezzetli, hafif ve çok kolay tarif gelişiverdi...Denemek ister misiniz ? Eveet ise haydin mutfağa...



MALZEMELER



  1. 2 yumurta
  2. 1 su bardağı şeker (200 ml lik)
  3. 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
  4. 1 vanilya
  5. 1 çay bardağı süt
  6. 125 gr tereyağı
  7. 1 buçuk su bardağı un
ÜZERİ İÇİN

  1. 1 paket hazır tart dolgu kreması (üzerindeki tarife göre süt)
  • 100 gr bitter yada sütlü çikolata
  • Süslemek için Antep fıstığı ve çikolata drajeleri
YAPILIŞI

  • Tereyağı eritilip soğutulur.
  • Yumurta  ve şeker mikserle köpürene kadar çırpılır.(5 dakika)
  • Süt, tereyağı eklenir.
  • Elenmiş un,vanilya ve kabartma tozu eklenerek 2-3 dakika daha çırpılır.
  • Kalıp yağlanır.( benim tart kalıbı 28 cm)
  • Hazırlanan malzeme kalıba dökülür.
  • Önceden ısınmış 180 derecelik fırında kızarana kadar pişirilir.(kapağını açmadan)
  • Dolgu kreması soğuk sütle çırpılır.
  • Fırından çıkan tart hamurunun üzerine dökülerek eşit miktarda yayılır.

  • Çikolata benmari usulü eritilerek dolgu kremasının üzerine yavaşça yayılır.
  • Üzeri arzu edilen malzemeyle süslenir.(veya sade olarak da kalabilir)
  • Çikolatası tamamen donduktan sonra yaklaşık 1-2 saat sonra servis yapılabilir.
  • Afiyet olsun...Şifa olsun efendim...

12 yorum:

  1. ellerine sağlık...
    enfes görünüyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Şirinem...Selam ve sevgiler...

      Sil
  2. aynı durum malesef bende de mevcut,bazı mağazaların önünden kap kacak almadan geçemez oldum,yerimde kalmadı ama hastalık oldu :)bu kalıplar çok kullanışlı oluyor birde turta kalıpları var 2 parça eğer yoksa ondanda tavsiye ederim :)ellerine sağlık nefis olmuş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Reyhan...Evet aynen dediğin gibi oluyor.Daha bir de Türkiye'de olsam halim nice olur bilmem...Vahim...Mutfağa sığmadığım için vestiyer dolabından birini de mutfağın emrine verdim;) Aslında hedefim senin dediğin kalıptı ama bu oldu...tabii şimdilik ;) Napalım sağlık olsun selamlarımla...

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Beğenmene çok sevindim seyyahım ;) teşekkürler selamlar...

      Sil
  4. Mutfağa bir tek ben sığmıyorum zannediyordum,içim ferahladı..Demekki bende bir acayiplik yokmuş..Ne görsem almak istiyorum ve onunla hemen bir tarif denemek istiyorum..kalıbın hayırlı olsun canım,turtanda çok güzel olmuş..ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh be güzelim bu işlerle uğraşınca böyle oluyor.Acilen bir sponsor lazım bize ve geniş mutfak... ;) Yorumun için çok teşekkür ederim canım sağolasın...selam ve sevgilerimle...

      Sil
  5. Canim pastane acacak malzeme var .
    Iyi güzel günleede kullanalim.
    Eline saglik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet aynen öyle Ayşe...Çok teşekkürler selamlar...

      Sil
  6. Bu nasıl bir şey böyle ellerine sağlık çoook nefis olmuş.sevgiler:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Hatice...O güzellik asıl sizlerin ;) selamlaar...

      Sil