7 Nisan 2013 Pazar

Reyhanlı Fıstık Köfte

    Bulgur yemeklerini sevmeyen var mı ? Benim etrafımda genelde bulgur sevenler çoğunlukta...Yöre olarak Malatya ve Adana karışımı da olunca ister istemez köfteler epey çeşitleniyor...Reyhanlı yada Fesleğenli bulgurlu köftemizin bir çok çeşitleri bulunmaktadır.Aslında yeşil reyhan kullanmak istesem de bulunan mor reyhan olunca mecburiyetten mor oldu ;)



MALZEMELER

KÖFTESİ İÇİN


  1. 2 su bardağı ince köftelik bulgur
  2. 1-2 avuç dolusu irmik (aslında kullanılmasa da  kolay şekil alması için kullandım)
  3. 1 yumurta
  4. 1 yemek kaşığı biber salçası
  5. 1 kase un
  6. Kimyon,pul biber,kara biber ve tuz
AYRICA

  1. 1 kase süzme yoğurt
  2. 1 kase normal yoğurt
  3. 2-3 diş sarımsak
  4. 1 büyük bağ reyhan
  5. 2-3 kaşık tereyağı
  6. 2 kaşık sıvı yağ
  7. Pul biber ve kuru nane
YAPILIŞI

  • Bulgur ve irmiğin üzerine ılık su dökülerek 10 dakika kadar bekletilir.
  • Salça ,baharat ve tuzu konularak çiğ köfte gibi yorulur.
  • Yaklaşık 15-20 dakika yoğurup sakız kıvamına gelince yumurta ve un eklenerek yoğurmaya devam edilir.
  • Gerekirse ılık su ekleyerek yoğurma işlemi tamamlanır.
  • Bir kaseye ılık su koyarak gerektiğinde  el batırılarak köfteler oluşturulur.
  • Orjinal şekli iki parmak ve avuç arasında eğri fıstık şekli verilse de ben biraz daha kısa bir fıstık oluşturdum.
  • Tencereye kaynar su,tuz ve 1 tatlı kaşığı limon tuzu koyarak kaynatılır.
  • İçine köfteler atılarak haşlanıp süzülür.
  • Yıkanıp doğranan reyhanlar köfteler daha soğumadan dökülüp karıştırılır.
  • Sarımsaklar dövülerek yoğurt pürüzsüz olana kadar çırpılır.
  • Köfteler ılıkken üzerine yoğurt gezdirilir.
  • Üzerine tereyağı eritilerek pul biber ve nane konularak servis yaparken üzerine gezdirilir.
  • Özellikle çay saatleri için doyurucu ve lezzetli köftemiz hazııırrr....
  • Afiyet olsun...

4 yorum:

  1. ELLERİNE SAĞLIK... OLDUMU YAA ŞİMDİ BEN DİYETE GİRDİM ...AFİYETLER OLSUN CANIMBULGUR BİZDEDE ÇOK SEVİLİR...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler...ama üzerine tereyağı dökmeden sınırlı sayıda yiyebilirsin.Biliyorsun bulgur o kadar düşman bir şey değil diyette ;) Selamlar...

      Sil
    2. bulgurlu yemeklere bayılıyorum,eline sağlık.

      Sil
    3. Teşekkürler Mehtap aynen öyle ;) selamlar...

      Sil