21 Mayıs 2013 Salı

Un Kurabiyesi

      Bu kurabiye her yaptığımda beni taa çocukluk ve genç kızlık günlerime götürür.Şimdi rahmetli oldu canım teyzem vardı.Onun tiril tiril tertemiz mutfağı ve günün her saatinde misafir ağırlayabilecek şekilde hazır olan ikramları.Her daim kurabiye dolu kutusu...Annemle onu ziyarete gittiğimizde bana yalnızca sana mutfağımı güvenirim yeğenim derdi.Birlikte kutular dolusu bu kurabiyelerden yapardık...Hiç bir şey katıp eksiltmeden aynen o günün tarifini sizinle de paylaşmak istedim.Bir tarafım buruk olsa da...



MALZEMELER


  1. 2 kahve fincanı pudra şekeri ( türk kahve fincanı)
  2. 10 kahve fincanı un
  3. 250 gr tereyağı veya margarin ( yumuşak olanlarından olursa daha güzel oluyor.hani ekmeğe sürülebilir kıvamda olandan)
  4. 1 çay kaşığı dolusu limonsuyu (8-10 damla)
  5. Üzeri için pudra şekeri

YAPILIŞI
  1. Malzemeler yavaş yavaş unu yedirilerek yoğrulur.
  2. Hamur birbirini tutup kıvam alana kadar. (tavsiyem 9 fincan unu koyduktan sonra 10 cu fincan kontrollü bir şekilde eklenir)
  3. Arzuya göre ister yuvarlanır yada benim yaptığım gibi uzunca yuvarlanır.


  1. Çatalla çizilerek ikişer parmak kesilir.
  2. Yağlanmış fırın tepsisine koyarak 180 derecelik sıcak fırına konulur.
  3. Fırında pembeleşmesini beklemeden alınır.(ben hafif pembe yapıyorum)
Soğuyana kadar tepside bekledikten sonra pudra şekerine batırılarak kapalı bir kutuda saklanır.
Afiyet olsun...

2 yorum: