8 Nisan 2014 Salı

Meyveli Muhallebili Kup

       Yaza yaklaşırken ben dayanamayıp hemen şöyle ferah bir şeyler yapayım dedim.Arzu ettiğiniz meyveler özellikle ahududu,böğürtlen,çilek çok yakışacaktır.Ben çilek ve muz kullandım.Üzeri için robottan geçirilmiş taze çilekle pudra şekerinden hazırlanan taze sos kullanılabilir.Ben burada henüz o olgunlukta çilek olmadığı için hazır meyveli sos kullandım.



MALZEMELER ( BÜYÜKLÜĞÜNE GÖRE 10-12 KUP)


  1. 1 litre süt
  2. 2 yemek kaşığı dolusu un
  3. 2 yemek kaşığı mısır nişastası
  4. 6-7 yemek kaşığı şeker(arzuya göre artırılabilir)
  5. 1 çay bardağı soğuk süt
  6. 1 poşet sade krem şanti
  7. 1 paket krema(200 gr)
  8. 1 yemek kaşığı tereyağı
  9. 1-2 parça damla sakızı (sevmeyen veya elinde olmayan için 2 paket vanilya)
  10. 3 tane muz
  11. 1 kase çilek
SOSU

  1. 2 su bardağı dolusu çilek 
  2. 3-4 yemek kaşığı pudra şekeri
  3. Yada arzuya göre iki paket meyveli sos
YAPILIŞI

  1. Şeker,un,nişasta ve 1 litre süt tencereye konularak karıştırarak pişirilir.(eğer damla sakızı kullanılacaksa bu aşamada ezerek eklenir)
  2. Bir kenara alıp soğumaya bırakırken için tereyağı  ve vanilya atılarak karıştırılır.
  3. Tamamen soğuyunca içine krema,krem şanti 1 küçük çay bardağı soğuk süt eklenerek mikserle karıştırılır.
  4. Köpük haline gelince cam kaselere veya bardaklara 1-2 yemek kaşığı konulur.
  5. Dilimlenmiş çileklerden kasenin dış kısmına görünecek şekilde dizilir.
  6. İçine birkaç dilim muz konulur.
  7. Üzerini muhallebiyle doldurup kapatılır.
  8. Buzdolabında en az 3-4 saat yada akşamdan bekletilir.
  9. Servis yapılacağı zaman ayıklanmış çilek ve pudra şekeri robottan geçirilerek kaselerin üzerine döküp servis yapılır.
  10. Yada benim yaptığım gibi iki paket meyveli sos üzerindeki tarife göre kaynatılarak soğuyunca üzerilerine dökülür.(muhallebi soğumadan sos dökülürse birbirine karışabilir.)
  11. Servis yapılacağı zaman çilekle süslenir.
  • Lezzetli, hafif ve hoş görünümlü tatlılar hazır.
  • Bunlarda Bakü manzaralı tatlılarımız ;)
  • Afiyet olsun...

2 yorum:

  1. çilek ve muz bir araya geldiyse eminim enfes bir lezzet çıkmıştır ortaya :) eline sağlık canım nefis görünüyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En guzel meyveler bir arada kotu olurmu hic degil mi?tesekkurler...

      Sil