27 Mart 2016 Pazar

Tiramisu Truf

    Son günlerde sanal alemda çok meşhur olan üç dakikalık tarif videoları var. Mutlaka görmüş olmalısınız. O videoların yabancı sitelerin paylaşımında gördüm bu tarifi. Hemen o dakika denedim. Sonuç eğer kahve severseniz müthiş. Kapalı bir kutuda buzdolabında günlerce bir şey olmadan bekleyebiliyor.


MALZEMELER (30 TRUF)


  1. 24 tane kedidili bisküvi
  2. Yarım su bardağı suya 2 dolu tatlı kaşığı nescafeyle yapılmış kahve
  3. 80 gr lıktan iki paket bitter çikolata
  4. 1 paket vanilyalı puding (ben kakaolu kullandım ikiside oluyor)
  5. 200 gr lık bir paket krema (orjinalde mascarpone peyniriydi fakat labne de olabilir)
  6. Üzeri için üç paket bitter çikolata
YAPILIŞI
  • Sıcak nescafeye çikolata parçaları atılarak eritilir.
  • Kedidili bisküviler robotta un haline getirilir.
  • Puding toz halinde eklenir.
  • Bütün malzemeler eklenerek hafif ele yapışan (Çok değil) hamur elde edilir.(gerekirse kedidili eklenebilir)
  • Ağzını streçleyerek buzlukta yarım saat bekletilir.
  • Ceviz kadar parçalar koparılarak yuvarlanıp yağlı kağıt serili tepsiye dizilir.
  • Buzlukta bir saat kadar bekletilir.
  • Üzeri için çikolata benmari usulü eritilerek iki çatal yardımıyla batırılıp yağlı kağıt serili tepsiye dizilir.
  • Arzuya göre üzeri daha çikolata donmadan süslenebilir.(ben granül çikolata attım)

  • Buzdolabında çikolata donana kadar bekletilir.
  • Dışı çıtır çıtır içi yumuşacık çikolata truflarımız hazır.

  • Afiyet olsun.

2 yorum:

  1. Bayıldım kahve yanına ikramlık harika olur bunlar sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler...aynen üstelik dolapta uzun süre durabiliyor. Sevgiler...

      Sil