31 Mayıs 2016 Salı

Çikolata Drajeli Muzlu Pasta

      Tarif epeydir bekliyordu sıra bu güneymiş. İçi dışı bol çikolatalı pasta kermes için doğaçlama yapılmıştı. Hemen tarife geçelim.



MALZEMELER

Pandispanya için

  1. 4 yumurta
  2. 1 su bardağı şeker (küçük tip 200 ml)
  3. Yarım su bardağı mısır nişastası
  4. 1 su bardağı un
  5. 1 vanilya
  6. 1 kabartmatozu
  7. 1 çimdik tuz
Diğer malzemeler

  1. Dışı için bir kutu yani iki poşet kakaolu krem şanti (250 ml lik büyük su bardağı soğuk sütle çırpılacak)
  2. İçi için bir kutu sade pasta kreması (ben hazır pasta krema kullandım ama siz isterseniz arzu ettiğiniz bir krema kullanabilirsiniz) Kremanın üzerindeki belirtilen ölçüde sütle çırpılır.
  3. 2-3 tane muz(arası için)
  4. Süslemek için çikolata draje (ben minik albeni drajeleri kullandım 3 paket)
YAPILIŞI

  • Yumurtaların üzerine tuz ve şekeri konularak mikserle on dakika kadar köpük olana kadar çırpılır.
  • Diğer malzemeler eklenerek düşük devirde 1-2 dakika çırpılır.
  • Alt tarafına yağlı kağıt serilmiş kelepçeli kalıbın kenarları yağlanarak pandispanya hamuru dökülür.
  • Önceden ısınmış 160 derecelik fırında 55-60 dakika pişirilir.
  • Krem şanti çırpılıp dolaba en az 40-50 dakika soğuması için konulur.
  • Pasta kreması ölçüsüne göre hazırlanarak dolaba konulur.
  • Fırının kapağını hiç açmadan 50 dakika dolduktan sonra bıçakla bakarak pandispanya çıkarılır.
  • Soğumuş olan pandispanya ip yada bıçak yardımıyla iki yada üç kata kesilebilir.
  • Ben iki kat yaptım.
  • Arasına pasta kreması yayılıp üzerine muz dilimleri konulur.
  • Arzuya göre iri cevizler veya damla çikolata konulabilir.
  • İkinci katı koyunca el ile hafif bastırarak yapışması sağlanır.
  • Üzerine kakaolu krem şantinin yarısı sürülür.
  • Üzerine çikolata drajeleri dizilir.
  • Kalan krem şantiyle yanları süslenir.
  • Pastanın üst kısmına yıldız duy takarak çevresi süslenir.
  • Bir gece buzdolabında bekleterek ertesi gün servis yapılır.
  • Afiyet olsun.

4 yorum:

  1. Nefis görünüyor ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Böyle güzel pastaları görünce çok imreniyorum. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil